16 Mayıs 2016 Pazartesi

PAROLE CAFE'DE KAHVALTI VE ADIM ADIM EKMEK YAPIMI

PAROLE CAFE'DE KAHVALTI VE ADIM ADIM EKMEK YAPIMI

Parole 2014 yılının Nisan ayında İstiklal Caddesi’nde kurulmuş.
İstanbul’un en keyifli ve vazgeçilmez buluşma noktası olan Beyoğlu’nda, 20. yy’da inşa edilmiş en karakteristik yapılardan olan Suriye Pasajı’nın girişinde misafirlerini karşılayan Parole; huzurlu ve keyifli bir atmosferde vakit geçirmek ve lezzetli tatları denemek isteyenlerin vazgeçilmez bir buluşma noktası haline geldi bile. 100 yıllık bir kültür mirasının ev sahipliği yaptığı huzurlu ve büyülü atmosferi, üç katına yaydığı cafe, restaurant ve lounge konseptleriyle şekillendiren Parole; Dünya mutfaklarından seçilmiş lezzetleri özgün tatlara uyarladığı menüsü, profesyonel hizmet anlayışı, servis kalitesi, cazip fiyat alternatifleri, sıcak atmosferi ve nostaljik konseptiyle müşteri memnuniyetini esas alarak yoluna devam ediyor.
Lezzetli tatların yanında geniş alternatifleri barındıran içki menüsü ve özel kokteylleri ile Parole; cuma ve cumartesi akşamları 01.30’a kadar devam eden içki servisiyle ayrıcalıklı bir lounge deneyimini de misafirlerine sunuyor. 
Misafirlerinin özel zamanlarına ev sahipliği yapmaktan mutluluk duyan bir işletme anlayışıyla yönetilen Parole’de; grup organizasyonları, kutlamalar, şirket yemekleri gibi özel vakitleriniz için planlanmış bir kat her zaman hizmetinize hazırdır.

Pazar günü Konuşan Kalem Serkan bey'in davetlisi olarak İstiklal Caddesindeki Parole Cafe Restaurant'a kahvaltı etmeye ve Chef Cavit Ünal'ın Adım Adım ekmekler kitabının tanıtımına katılmaya gittim.Güler yüzlü personel ve tertemiz mekan beni oldukça etkiledi.Bize ayrılan kısımda ekmek üzerine uzun uzun sohbet edip,farklı ekmeklerin yapımı hakkında bilgi aldık.
Kahvaltı da ise birçok peynir çeşidi benim gibi peynir şımarığı olan birini oldukça etkiledi.Yolunuz düşerse Beyoğlu http://parole.com.tr/ ziyaret etmenizi şiddetle tavsiye ederim.

Ekmeğin tarihçesi için M.Ö.4000 yıllara kadar geriye gitmek gerek Nil,Fırat ,Dicle vadisi gibi dünyamızın belli bölgelerinde yerleşim gösteriyor ve halk karnının doyurmak için ekip biçiyordu.Buğdaylarını un haline getirecek ve ocaklarında pişirecek kadar ilerlemişlerdi.Fakat daha lezzetli ekmeğe ulaşmak için maya'ya ihtiyaçları vardı.
Bunu keşfetmekte araştırmalara göre 6000 yıl öncesine dayanmaktadır.Ekmeğin buluşunu yapanlar ise Mısırlılardır.Demek ki bugün yediğimiz ekmeğin ''maya''sında nil sularının tadı tuzu var.


Mutfağınızda ekmek pişirmek hiç de düşündüğünüz kadar zor değil. Her aşaması fotoğraflı görsel tariflerin yer aldığı Adım Adım Ekmekler kitabıyla sağlıklı ve lezzetli ekmekler pişirmek çok kolay. “Ekşi maya ve nohut mayası nasıl hazırlanır?”, “Ekmek hamurunda mayanın kullanımı” ve “Maya çeşitleri” başta olmak üzere ekmek hamuru yapımına dair temel bilgilerin yer aldığı Adım Adım Ekmekler kitabında modern tariflerle geleneksel tatlara sahip nefis ekmekler pişirebilirsiniz.

Yaşam kültürümüzde önemli bir yer sahip olan ekmek, kitapta, “Fırında pişirilen ekmekler” ve “Ekmek makinesinde pişirilen ekmekler” olmak üzere 100’den fazla değişik tarifler yer almaktadır.



Kitapta ekmeğin ham maddeleri hakkında da bilgiler yeralmaktadır.Acılı ekmek,adaçaylı ekmek,antep fıstıklı ekmek,çikolatalı somun ekmek,baget ekmeği,ayçekirdekli ekmek,balon ekmek,beyaz ekmek,biberiyeli ekmek,cevizli ekmek,ciabatta ekmeği,etli ekmek,bitter çikolatalı ekmek gibi sayısız ekmek çeşidi kitabında resimleri ile detaylı olarak anlatılmaktadır.


Sizde ekmek yapmayı sevenlerden iseniz en kısa zamanda ADIM ADIM Ekmekler kitabını edininiz.Bende en kısa zamanda bu güzel tarifleri deneyeceğim.
Emeği geçen herkese teşekkür ederim




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder